Przejdź do treści

Toyota pracuje nad najnowszą generacją bezemisyjnych autobusów!

Toyota współpracuje z HINO oraz ISUZU pracują nad najnowszymi autobusami, które będą wpasowywać się w trend „zero waste”. To kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej i znacząca sprawa dla ochrony środowiska. Autobusy te mają być napędzany elektrycznymi bateriami BEV. Ich produkcja ma ruszyć w 2024 roku. W planach jest także opracowanie autobusu z napędem wodorowym FCEV.

Nowy bezemisyjny autobus elektryczny Toyoty

Od 2024 roku ma ruszyć produkcja niskopodłogowych elektrycznym napędem na baterie. Toyota współpracuje z marką Hino oraz Isuzu, a pojazdy będą montowane w zakładach spółki joint-venture J-Bus. Dzięki napędowi elektrycznemu można poszerzyć strefę płaską w podłodze autobusu, a w efekcie zwiększa się bezpieczeństwo pasażerów. Co więcej, Isuzu oraz Hino działają w branży od ponad 20 lat! Przez lata dostosowywali oni ofertę do aktualnych potrzeb i wymagań w Japonii. W dzisiejszych czasach branża transportowa dąży do neutralności klimatycznej. Dlatego też zwiększa się zapotrzebowanie na bezemisyjne autobusy miejskie.

Elektryczny autobus na wodór nowej generacji

Autobusy miejskie mają posiadać elektryczny napęd na wodór FCEV, który powstanie na platformie niskopodłogowej. Autobus BEV otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe, który został zastosowany dla Toyoty Mirai. Isuzu, Toyota i Hino promują gospodarkę opartą na wodorze. Jednocześnie dbają w ten sposób o środowisko. Wspomniane wyżej projekty rozwojowe marek doskonale się wpisują w ich programy osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku – Toyota Environmental Challenge 2050, Hino Environmental Challenge 2050 oraz Isuzu Environmental Vision 2050.

Miejski autobus elektryczny SORA – co warto o nim wiedzieć?

SORA to miejski autobus elektryczny Toyoty, który jest zasilany ogniwami paliwowymi. Od 2018 roku jest dostępny na japońskim rynku. Wyposażony on jest w ogniwa z Toyoty Mirai, dzięki czemu nie emitują one CO2 ani żadnych spalin. Praca silnika wodorowego nie emituje dużego hałasu i generuje minimalny poziom wibracji, co jest istotne dla bezpieczeństwa pasażerów.

Autobusy SORA zostały w dużej liczbie kupione przez władze Tokio. Nie tylko służą do codziennego transportu pasażerów, ale także zostały włączone do systemu reagowania kryzysowego jako mobilne źródła prądu. Jeden taki pojazd może dostarczyć maksymalnie 235 kWh energii.