Przejdź do treści

Które auta są najchętniej wybierane w swoich segmentach?

Wielu nowych nabywców samochodów kieruje się podczas swoich decyzji zakupowych popularnością modelów w poszczególnym segmencie. To dobry wyznacznik jakości, który pokazuje jakim zaufaniem wśród kierowców cieszy się dany samochód. Jakie auta były najpopularniejsze w 2020 roku w swoich segmentach?

Nowy samochód w 2021 roku – garść informacji

W ubiegłym roku na polskim rynku pojawiło się kilka niespodzianek. Niezaprzeczalnie istotnym czynnikiem wpływającym na ten stan była pandemia. Doprowadziła ona do spadku liczby rejestracji samochodów we wszystkich segmentach. W pierwszych dwóch miesiącach zarejestrowano o 13% mniej samochodów niż w roku 2010. Drugą niespodzianką jest praktycznie całkowita dominacja Toyoty w większości segmentów. W 2020 roku nastąpiły znaczące przetasowania w wielu segmentach, które wywindowały na szczyty rankingów wiele modelów Toyoty. Wszystkie dane podchodzą od Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Początek dominacji Toyoty – Toyota Aygo liderem w segmencie A

Najmniejsze pojazdy straciły w oczach klientów znacząco, ponieważ aż o 21% spadło zainteresowanie nimi rok do roku. Od lat Toyota Aygo lideruje w rankingach popularności samochodów z segmentu A. W ubiegłym roku udział tego modelu w swoim segmencie wzrósł do aż 41%.

Jak wygląda udział poszczególnych modelów w segmencie po pierwszych dwóch miesiącach ubiegłego roku?

  1. Toyota Aygo (944 egzemplarze)
  2. Volkswagen up! (315 egzemplarzy)
  3. Fiat 500 (278 egzemplarzy)
  4. Kia Picanto (261 egzemplarzy)
  5. Fiat Panda (164 egzemplarze)

Toyota Yaris ze wzrostem popularności mimo spadku zainteresowania segmentem B

Ze względu na ogromny spadek liczby rejestracji Skody Fabii (aż o 27%) najpopularniejszym samochodem w segmencie miejskim stała się Toyota Yaris, której 9-procentowy wzrost przełożył się na 3253 zarejestrowane samochody. Warto przy tym zaznaczyć, że segment B zaliczył aż 26% spadek popularności rok do roku.

Udział konkretnych samochodów w segmencie miejskim:

  1. Toyota Yaris (3253 auta)
  2. Skoda Fabia (2390 aut)
  3. Renault Clio (1345 aut)
  4. Hyundai i20 (891 aut)
  5. Dacia Sandero (776 aut)

Spektakularny wzrost popularności Toyoty Corolli w segmencie C

Mimo spadku rejestracji nowych samochodów z segmentu C o 21% (łącznie 18 035 samochodów), Toyota Corolla zwiększyła liczbę rejestracji o niesamowite 197%! Przełożyło się to na 3717 nowych aut, wyprzedzając Skodę Octavię o 8%. Dzięki temu po wielu latach dominacji czeskiego modelu na polskim rynku, mamy zmianę na fotelu lidera. Nowa Corolla zajęła aż 20% całego segmentu C.

Jak plasują się inne samochody w najpopularniejszej 5 w segmencie C?

  1. Toyota Corolla (3717 egz.)
  2. Skoda Octavia (3273 egz.)
  3. Fiat Tipo (1582 egz.)
  4. Volkswagen Golf (1415 egz.)
  5. Ford Focus (1272 egz.)

Segment D, czyli jedyne miejsce, gdzie Toyota oddała fotel lidera

Auta klasy średniej również zanotowały spadek zainteresowania o 20%. Jednakże nawet mimo spadków i pandemii, Skoda Superb pozostała niekwestionowanym liderem. To jedyny segment, w którym nie lideruje Toyota. Mimo tego przedstawiciel azjatyckiej firmy również znalazł się na podium!

Udział poszczególnych modelów w segmencie D:

  1. Skoda Superb (1221 aut)
  2. Volkswagen Passat (1146 aut)
  3. Toyota Camry (408 aut)
  4. Ford Mondeo (363 auta)
  5. Opel Insignia (331 aut)

Toyota C-HR liderem na rynku coraz popularniejszych crossoverów

Crossovery są jednym z nielicznych segmentów, które zaliczyły wzrost popularności o 5%. Niemal wszystkie najpopularniejsze modele zwiększyły liczbę nowych rejestracji rok do roku. Toyota C-HR zaliczyła wzrost popularności o 13% i jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie.

Jak plasuje się piątka najpopularniejszych crossoverów?

  1. Toyota C-HR (1545 egz.)
  2. Nissan Qashqau (1113 egz.)
  3. Skoda Karoq (800 egz.)
  4. Volkswagen T-Roc (760 egz.)
  5. Volvo XC40 (569 egz.)

Awans na fotel lidera Toyoty RAV4 w segmencie SUV

Liczba nowych rejestracji w segmencie SUV-ów była stosunkowo podobna rok do roku (zmiana na minus o 1%). Doszło tutaj jednak do sporych przetasowań, a najważniejszym z nich jest awans Toyoty RAV4 na pierwsze miejsce.

Udział najpopularniejszych SUV-ów w swoim segmencie:

  1. Toyota RAV4 (1767 egz.)
  2. Hyundai Tucson (1427 egz.)
  3. Volkswagen Tiguan (1033 egz.)
  4. Kia Sportage (985 egz.)
  5. Volvo XC60 (782 egz.)

Udział poszczególnych marek motoryzacyjnych na rynku

Mimo tego, że nowe samochody zanotowały spory spadek zainteresowania, jedyną marką, która zanotowała wzrost popularności, jest Toyota (wzrost o 22%). Pokazuje to, że coraz więcej ludzi ufa azjatyckiej marce i zmienia swoje wartości, ponieważ Toyota jest liderem na rynku samochodów hybrydowych. Większość modelów wspomnianych w powyższym artykule jest właśnie napędzana popularną ostatnimi czasy hybrydą.

Najpopularniejsze marki samochodowe w ubiegłym roku

  1. Toyota (jedyna zanotowała wzrost popularności!)
  2. Skoda
  3. Volkswagen
  4. Kia
  5. Hyundai