Przejdź do treści
Yaris Cross black CFM

Toyota Yaris Cross – SUV z segmentu B, czyli połączenie kompaktowości z komfortem jazdy

Jesień 2021 roku będzie wyjątkowo ważnym okresem w bogatej historii Toyoty. To właśnie wtedy na rynek trafi pierwszy SUV w segmencie małych samochodów miejskich. Toyota Yaris Cross połączyła wiedzę i doświadczenie projektantów azjatyckiego producenta w tworzenia wysokiej jakości kompaktowych samochodów z wieloletnią tradycją budowy SUV-ów. Toyota ma w planach dostarczać nawet 150 tysięcy egzemplarzy rocznie!

Popularność SUV-ów Toyoty

Kierowcy coraz chętniej wybierają SUV-y od Toyoty, ponieważ są one kompaktowe, zwinne i oszczędne. Co więcej, nowe Toyoty rozwiązują problem smogu, ponieważ napędzane są silnikami hybrydowymi. Przy tym projektanci azjatyckiego giganta nie zapomnieli o istocie wyglądu w samochodach osobowych. Nowe Toyoty wyróżniają się elegancją i oryginalnością.

Nie inaczej jest z nowością na rynku, czyli Toyotą Yaris Cross. To innowacja, która powstała z myślą o rynku europejskim. Łączy w sobie wygląd i wygodę SUV-ów z rozmiarami i kompaktowością samochodów z segmentu B. Toyota Yaris Cross będzie produkowana we francuskiej fabryce wraz z nową generacją Yarisa.

Yaris Cross front CFM

SUV-y Toyoty w każdym segmencie

Toyota Yaris Cross to nic innego jak klasyczny SUV w mniejszych rozmiarach. Twórcy wykorzystali ponad 25-letnie doświadczenie w tworzeniu tego typu samochodów. W efekcie otrzymaliśmy elegancki, wygodny i praktyczny samochód. Toyota jest światowym liderem w produkcji SUV-ów. Wystarczy powiedzieć, że prekursor segmentu, Toyota RAV4, jest do dziś jego najpopularniejszym przedstawicielem na świecie i należy do czołówki najchętniej kupowanych aut. Do rodziny SUV-ów Toyoty należy również C-HR, należąca do segmentu C. Wraz z premierą Toyoty Yaris Cross, azjatycki producent ma w swojej ofercie kompletną linię SUV-ów w segmencie B, C i D.

Nowa hybrydowa Toyota Yaris Cross – niska emisja CO2 i oszczędna jazda

Jak to bywa w nowych Toyotach, Yaris Cross będzie wyposażony w napęd hybrydowy. Tym razem mamy do czynienia już z 4. generacją. Producent rozwija autorską technologię od 2012 roku, kiedy to pojawiła się ona po raz pierwszy w Toyocie Yaris. Od tamtej pory model zaczął odnosić ogromne sukcesy i stał się jednym z najpopularniejszych aut hybrydowych w Europie. Teraz oszczędny miejski hatchback zostaje wzbogacony o hybrydowego SUV-a segmentu B.

Toyota Yaris Cross napędzana jest przez hybrydowy układ oparty na 1,5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym, który pracuje w cyklu Atkinsona. Charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem paliwa przez uzyskiwanie wysokiego momentu obrotowego przy niewielkich prędkościach. Przekłada się to na wysoką wydajność, zwinność samochodu i znikomą emisję CO2. W wersji z napędem na przednią oś samochód emituje poniżej 90 g/km CO2. W przypadku modelu z napędem 4×4 generuje mniej niż 100 g/km CO2.

Yaris Cross wnętrze CFM

Dlaczego jazda w mieście nową Toyotą Yaris Cross jest tak przyjemna?

Na początek warto zaznaczyć, że rozstaw osi w nowym Yarisie Cross jest identyczny ze standardowym Yarisem (2560 mm). Oba samochody powstały na bazie nowej platformy GA-B. Miejski SUV jest jednak o 20 mm szerszy i o 240 mm dłuższy od swojego brata-hatchbacka. Różnica jest również w zwisach – przedni jest dłuższy o 60 mm, tylny zaś o 180 mm. Yaris Cross jest przy tym wyższy o 90 mm i ma o 30 mm większy prześwit.

W nowym Yarisie Cross wykorzystano architekturę TNGA, która zapewniła wysoki poziom sztywności nadwozia. Jednocześnie zadbano o dobrze wyważoną konstrukcję, co w efekcie przekłada się na wspaniałe właściwości jezdne.

Toyota Yaris Cross jest rasowym SUV-em, który wyróżnia się niewielkimi wymiarami, ale olbrzymim komfortem. Wszystko za sprawą wysokiej pozycji za kierownicą i przestronnego wnętrza. Kompaktowość ułatwi poruszanie się po miejskich uliczkach, a podwyższone zawieszenie, większe koła i opony poprawią komfort jazdy. Do tego dochodzi charakterystyczna “SUV-owa” stylistyka, która wyróżnia samochód spośród tłumu.

Toyota Yaris Cross – przestronna i ergonomiczna

Nowa Toyota Yaris Cross jest niezwykle praktycznym i funkcjonalnym samochodem. Posiada elektrycznie otwieraną tylną klapę, co w znaczący sposób ułatwia włożenie bagaży z tyłu samochodu. Bagażnik posiada podwójną, ruchomą podłogę. Pozwala ona, w zależności od potrzeb, stworzyć bezpieczny schowek na dnie lub zapakować większe przedmioty. Oparcia kanapy można złożyć w proporcjach 40:20:40. W ten sposób można dowolnie konfigurować wnętrze samochodu w zależności od ilości bagaży i pasażerów. W efekcie Yaris Cross jest samochodem niezwykle użytecznym i przestronnym. To bez wątpienia jeden z najbardziej pojemnych samochodów segmentu B.

Yaris Cross tył CFM

Pionierski napęd na cztery koła AWD-i w nowym Yarisie Cross

Toyota po raz kolejny potwierdza, że jest pionierem na rynku. Nowy Yaris Cross może być wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła. To pierwsze takie rozwiązanie w segmencie B. Układ AWD-i rozbudowuje napęd hybrydowy o dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. W efekcie ich współpracy samochód jest niezwykle przyczepny i stabilny nawet w trudnych warunkach. Yaris Cross zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż jakikolwiek inny SUV, ponieważ elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż tradycyjne 4×4.

Toyota Yaris Cross, czyli najwyższy standard bezpieczeństwa

Nowa Toyota Yaris Cross to również nowoczesna technologia. Świetnym przykładem jest Toyota Safety Sense, która odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy. Nowy model Toyoty spełnia najwyższe standardy niezależnych organizacji, które sprawdzają samochody w testach zderzeniowych.